Kunden har alltid rett – men kan trenge litt hjelp

Kunden har alltid rett - men kan trenge litt hjelp

Kunden har alltid rett! Hørt det før? For alle oss som jobber i kundesituasjoner er det kjekt å tenke på at kunden alltid har rett.

4 salgstrender for B2B bedrifter i 2017

B2B bedrifter står ovenfor nye utfordringer for å komme i kontakt med kundene. Potensielle kunder mottar informasjon og salgspitcher fra alle kanter. Det har aldri vært vanskeligere å bygge tillit. Vi tar for oss 4 salgstrender som vil påvirke B2B bedrifter i 2017.

Hva gjør kalde telefoner med salgskraften til selgerne dine?

La oss innrømme det; selv den fødte selgeren misliker å ringe til mennesker de ikke har en relasjon til. Hvorfor fortsette med kalde telefoner når man kan ringe kvalifiserte leads?
Mange fokuserer på økt trafikk fremfor flere kvalifiserte leads

Ønsker du økt trafikk til nettsiden eller flere leads?

Bransjen for å skape trafikk på bedrifters nettsider vokser, og mange etterspør søk-, innhold- og analyseeksperter. Men hvordan konvertere kvalifiserte leads om til flere kunder?

Introduksjon i forhandlingsteknikk

Visste du at 95 prosent av erfarne ledere opplever at forhandlingene går dårligere enn forventet? Lær mer om forhandlingsteknikk.
Illustrasjon: Innovasjon – fra teori til strategi.

Innovasjon – fra teori til strategi

Teknologiske fremskritt fører til en raskere utviklingstakt i samfunnet rundt oss – og på verdensbasis. Med endringer som en konstant del av våre rammebetingelser blir innovasjon næringslivets viktigste virkemiddel i dag og i fremtiden.
Rune Bjerken om prestasjonskultur.

Hvorfor bygge prestasjonskultur?

I næringslivet er det uvanlig å trene før man konkurrerer. I idretten er det helt utenkelig å ikke trene før man konkurrerer. De næringslivslederne som forstår, og sørger for å endre fokuset fra kun å måle driftsresultater og marginer til å bygge en prestasjonskultur, de kommer til å skape ekstraordinære resultater.
SLIK KAN DU ØKE SALGET I RETAIL OG VAREHANDEL

Slik kan du øke salget i retail og varehandel

Det er kostbart og tidkrevende å utvikle dine ansatte til å prestere sitt beste til en hver tid, i alle fall i en hektisk hverdag som leder. Les våre råd og last ned guide til økt salg.
Bettine Helland, spesialist på kundetilfredshetsundersøkelser i Euro Business School.

Hva påvirker kundetilfredshet?

Undersøkelser viser at å hente inn nye kunder kan kreve opptil 5 ganger så mye som å selge til eksisterende kunder. Vet du hva du bør fokusere på for økt kundetilfredshet?
Konkurransedyktige bedrifter

Vet du hva som kjennetegner konkurransedyktige bedrifter?

Dagens bedrifter som ikke evner å fornye seg og tilpasse seg markedet og kundenes endrede behov – vil i beste fall stagnere og i verste fall bli radert ut av nye eller mer konkurransedyktige bedrifter!